PL EN DE FR
WRZESIEŃ
Z WIZYTĄ U SMOKA WAWELSKIEGO

W słoneczny piątek 29 czerwca, klasa 2 gimnazjum z wychowawcą wybrała się na trzydniową wycieczkę do Krakowa i Wieliczki. „Niebieską strzałą” zwaną potocznie „pendolino”  w niespełna 3 godziny dostaliśmy się do Krakowa. Po zameldowaniu się w schronisku młodzieżowym na Oleandrach, ruszyliśmy coś przekąsić. Po obiedzie w kultowym Barze Mlecznym na Grodzkiej, udaliśmy się na Wawel. Tego dnia, wraz z przewodnikiem, odwiedziliśmy reprezentacyjne komnaty królewski, skarbiec, zbrojownię oraz podziwialiśmy katedrę i Dzwon Zygmunta. Widzieliśmy też groby królewskie i muzeum katedralne. Zmęczeni i głodni, ale obkupieni produktami spożywczymi w „Jubilacie” wróciliśmy do schroniska.  Przy wspólnym stole chleb i wędlina zniknęły, jakby sam smok wawelski zasiadł z nami do kolacji.

W Kolejnym dniu zwiedzaliśmy  zabytkową kopalnię soli w Wieliczce. Pobudka o 7.00 nawet nie była taka straszna, ale też nie należała do łatwych,  jednak o dziwo o 8.04 wszyscy wsiedli do autobusu 304 i ruszyliśmy w stronę Wieliczki. Sama kopalnia, tego dnia, była dość mocno oblężona przez turystów. W niektórych chodnikach tworzyły się korki, jak na Marszałkowskiej.  Po powrocie do Krakowa w wolnym czasie, każdy mógł kupić drobne pamiątki w Sukiennicach  czy na Rynku Głównym. Wieczorem na wszystkich czekała mała niespodzianka. Mama pana Piotra sprezentowała nam pyszne ciasto i co najważniejsze, nie pożałowała polewy czekoladowej .

Ostatniego dnia z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Podziemi Rynku Głównego. Spakowani z walizkami, przemaszerowaliśmy Krakowskimi Plantami na dworzec PKP. Weekend szybko minął, pogoda nas rozpieszczała, pan Piotr nie oszczędzał, a jego Mama obdarzyła słodkościami, za co bardzo dziękujemy!