Wydrukuj tę stronę
czwartek, 14 maj 2020 11:50

Jak stworzyć dobre CV? Porady

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
Jak napisać dobre CV? Jak napisać dobre CV?

Dziś w każdym miejscu pracy na wstępie wymagane jest CV, by pozytywnie przejść cały proces rekrutacyjny. CV stało się podstawowym dokumentem, który pozwala rekruterowi na dokładne zapoznanie się z kandydatem starającym się o konkretne stanowisko. W CV zawarte są wszystkie najważniejsze informacje, takie jak ukończone szkoły i studia, umiejętności i ociągnięcia, a także poprzednie miejsca pracy.

Napisanie dobrego CV nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać, ponieważ od jego jakości zależy to, czy dostaniemy wymarzoną posadę. W jaki sposób napisać CV, by było gwarantem naszego sukcesu?

 

Dobre CV jest proste, przejrzyste i czytelne

 

Nazwa CV wzięła się od łacińskich słów ,,Curriculum Vitae’’, które oznaczają ,,przebieg życia’’, dlatego dobre CV wyróżnia się zwięzłym przedstawieniem życiorysu danej osoby. Dokument ten jest świetnym sposobem na sprawienie dobrego pierwszego wrażenia. Decyzja o tym, czy kandydat przejdzie do kolejnego etapu rekrutacji odbywa się właśnie podczas przeglądania CV, dlatego musi być ono na tyle charakterystyczne i czytelne, by zwróciło uwagę rekrutera i go zaintrygowało.

 

Co powinno zawierać CV?

 

Najważniejsze, by zawsze zaczynać CV od napisania danych kontaktowych, takich jak:

  • imię i nazwisko,
  • adres,
  • miejsce zamieszkania,
  • email i numer telefonu.

 

Dodawanie zdjęcia nie jest już tak bardzo popularne, ponieważ rekruterzy nie chcą kierować się wyglądem danej osoby, tylko jej doświadczeniem i umiejętnościami. Wiele badań pokazało, że decydując na podstawie zdjęcia, bardzo często pierwsze wrażenie potrafi być mylne, dlatego dziś dodawanie fotografii nie jest dziś konieczne.

Kolejną pozycją jest opis doświadczenia, który obejmuje:

  • wykształcenie i kwalifikacje,
  • doświadczenie zawodowe,
  • osiągnięcia,
  • umiejętności i kompetencje,
  • kursy, szkolenia i staże,
  • hobby i zainteresowania.

Warto pamiętać, że informacje o poprzednich miejscach pracy powinny być dodawane w taki sposób, by ostatni pracodawca był na najwyższej pozycji. Nazywane jest to odwrotną chronologią.

 

Gdzie najlepiej napisać swoje CV?

 

Jeśli chcesz, by Twoje CV było napisane profesjonalnie i zwięźle, warto skorzystać ze stron które znajdziesz w internecie. Badania pokazały, że zwięzłe i precyzyjne CV daje 65% większe szanse na znalezienie pracy. Na portalach dostępnych jest wiele szablonów, które są efektowne i przejrzyste, dzięki czemu CV zwraca uwagę rekrutera już samym swoim wyglądem.

Profesjonalne CV to większe szanse na znalezienie pracy, dlatego warto postawić na dobre wykonanie