środa, 15 listopad 2023 17:12

Sprzedaż nowych mieszkań z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Czy wirtualne spacery i rzeczywistość rozszerzona to dobry pomysł w branży nieruchomości?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
sprzedaż mieszkań sprzedaż mieszkań mat.prasowe

Technologia gna do przodu, rośnie konkurencja i rosną potrzeby klientów. Wiele branż już dawno korzysta z postępu technologicznego. Dlaczego nie miałaby skorzystać również branża nieruchomości?

 

Postęp technologiczny w branży nieruchomości — po co i dlaczego?

Bądźmy szczerzy, dotychczas rynek nieruchomości postrzegany był dosyć konserwatywnie. Bynajmniej jego konserwatyzm nie jest niczym niezwykłym, a gwarantowana stabilna pozycja nie zmuszała go nigdy do pogoni za nowinkami technologicznymi.

Jednakże wzrost konkurencji, jak i wzrost oczekiwań potencjalnych klientów, sprowadził postęp technologiczny również do branży nieruchomości. W końcu, jakby na to nie patrzeć, obecność w internecie stała się naszą codziennością. Internetowe zakupy, wyszukiwanie usług czy informacji, a także płatności cyfrowe — to wszystko sprawia, że coraz chętniej sięgamy po współczesne rozwiązania technologiczne.

Rozwiązania te zaczęli również doceniać developerzy, ponieważ okazało się, że wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości podczas rozmów z klientami ma pozytywny wpływ na sprzedaż nowych mieszkań. Dlaczego? O tym już za chwilę!

Zalety zastosowania wirtualnej rzeczywistości w branży nieruchomości

Zadaniem developera jest jak najlepsze przedstawienie oferty i zachęcenie potencjalnego kupca do inwestycji w nowe mieszkanie z garażem. Niestety czasami jest to zadanie trudne. Bo o tyle, o i ile klient, oglądając nowe mieszkania w stanie deweloperskim jest w stanie wyobrazić sobie jak to mieszkanie może w przyszłości wyglądać, tak w przypadku, gdy nowe apartamentowce są dopiero w budowie, jest to zadanie o wiele trudniejsze, o ile w ogóle możliwe. I tu z pomocą wkracza wirtualna rzeczywistość.

Niektórzy developerzy, jak oferujący nowe mieszkania na sprzedaż, developer ze Słupska https://matbet.com.pl, już na swoich stronach oferują podgląd wizualizacji nowo powstających osiedli.

Jednak skorzystanie z VR daje jeszcze większe możliwości, ponieważ umożliwia kupującemu nie tylko dokładną wizualizację inwestycji, ale także wejście w interakcję z obiektem. Dzięki takiemu rozwiązaniu developer może oprowadzić potencjalnego klienta po terenie inwestycji i to bez wychodzenia z biura. W ten sposób oszczędzamy również pieniądze oraz czas, który trzeba by przeznaczyć na oprowadzenie po klienta po terenie budowy. Możliwość wirtualnego spaceru zwiększa szansę na dotarcie do większego grona kupujących i przy okazji zwiększa atrakcyjność oferty.

VR w nieruchomościach — czy warto?

Rynek nieruchomości, w porównaniu do ubiegłych lat, jest teraz o wiele bardziej rozbudowany. Ofert nie brakuje, a mieszkania to nie buty, które kupujemy sezonowo, więc walka o klienta trwa. Żeby wyjść zwycięsko z bitwy i zdobyć jak największą liczbę klientów, trzeba zdobyć ich zainteresowanie. A w przypadku rynku pierwotnego najlepszym sposobem na to jest zainwestowanie w wirtualną rzeczywistość. Z jej wykorzystaniem będziesz miał szansę udowodnić, że to właśnie Twoja oferta jest najlepsza!