Czym właściwie jest artykuł sponsorowany?
Artykuły sponsorowane są publikowane w serwisach zewnętrznych, a ich ważną cechą jest asymilacja ze stylem danego portalu. Niemal każda agencja content marketingu ma tego typu treści w swojej ofercie.
Bardzo popularną formą artykułu sponsorowanego jest poradnik zawierający listę (3 sposoby na…, 10 najlepszych…). Tak jak wspomniano wcześniej, niezależnie od tematu, taka treść powinna być maksymalnie dopasowana do portalu, na którym ma zostać opublikowana. Ważna jest także długość tekstu — nie powinien on przekraczać 3500 zzs, chociaż istnieją uzasadnione wyjątki od tej reguły.
Alternatywne sposoby prezentacji treści
Artykuły sponsorowane są czasem wzbogacane dodatkowymi formatami, które skutecznie mogą zapoznać konsumenta z marką. Niektóre firmy decydują się na publikowanie krótkich filmów wideo lub infografik dołączonych do tekstu. To świetny sposób prezentacji treści zwłaszcza dla branży technologicznej — np. robotyki. Tematem wideo może być pokazywanie tworzenia produktu „od kuchni” czy użyteczny dla oglądającego tutorial, a w ramach grafiki można zaprezentować w przystępniejszy sposób skomplikowane procesy.
Coraz więcej marek zleca agencjom content marketingu tworzenie nie tylko scenariuszy wspomnianych filmików, lecz także podcastów. To kolejny sposób prezentacji oferty dla zabieganych, a przy tym przekazywanie im wiedzy na temat związany z niszą, którą prezentuje firma.
Cel artykułu sprzedażowego
Każdy artykuł sponsorowany powinien zawierać takie informacje, jak:
-
ofertę danej firmy,
-
wartości marki,
-
wiedzę użyteczną dla czytelnika lub oglądającego.
Co z tego wynika? Artykuł sponsorowany przede wszystkim powinien sprzedawać i „oswajać” z marką. Pokazać, że działają w niej specjaliści zaangażowani w tworzenie produktów i usług odpowiadających potrzebom klientów i dopasowanych do wymagań branży.
Ostatnie akapity zwykle zawierają nazwę firmy i zachętę do skorzystania z jej oferty. Warto w tym miejscu, w nienachalny sposób, zachęcić czytelników do sprawdzenia oferty marki. Nie można ich jednak wystraszyć zbyt nachalną reklamą. Jeśli brand nie ma doświadczenia w tworzeniu tego rodzaju treści – zarówno w formie artykułów, jak i wspomnianych wideo czy infografik – warto zwrócić się do profesjonalnej agencji content marketingu. Specjaliści, którzy tam pracują, nie tylko zadbają o jakościowe treści, lecz także doradzą w dobrze tematyki oraz miejsc publikacji.